Etiketės

abrikosai Afganistanas Afrika agurkas agurotis Airija alyvuogės Amerika ananasas Anglija antis apkepas arbūzas Argentina Armenija Artimųjų Rytų artišokai Australija Austrija aviena avižos Avokadas Azerbaidžanas baklažanas BALTA Baltarusija bananas batatas BE GLITIMO BE KIAUŠINIO Belgija biskvitas blynai Bosnija Brazilija brokoliai bulvės burokėliai citrusai cukinijos Čekija česnakas daigai Danija duona EGZOTIKA EKOLOGIJA Filo tešla fusion GELTONA Graikija granatas gražgarstės grybai grietinė GRILIS lauke Gruzija Havajai imbieras Indija info Iranas Ispanija Italija Izraelis Japonija jautiena Jemenas jogurtas jūros gyviai kakava kalafioras kalakutiena KALĖDOS kalmarai Kanada Kapota tešla kaštonai kepiniai kiauliena kiaušinis Kinija kokosai kopūstas krabai krapai krevetės kriaušės Kruopos KŪČIOS KŪDIKIAMS kukurūzai kumpis Lenkija Libanas Lietuva mangas Meksika mielinė tešla moliūgas morkos obuoliai Olandija ORANŽINĖ PAAUGLIŲ PAGEIDAVIMAI PAGARDAI Pakistanas pankolis papaja pasta pastarnokas persikai Peru pica pienas pipirai ir paprikos pomidoras Portugalija Prancūzija Puerto Rico pupelės rabarbarai RAUDONA RAW ridikai riešutai ryžiai Rumunija Rusija salieras silkė Sirija skvošas slyvos Slovakija Slovėnija SLUOKSNIUOČIAI sluoksniuota tešla sumuštiniai sūris SVEIKATA svogūnai šerniena Škotija šparagai špinatai Švedija Tailandas Turkija Ukraina uogos Urugvajus VAIKŲ PAGEIDAVIMAI varškė veganams vegetarams VELYKOS Vengrija veršiena Viduržemio vynuogės vištiena Vokietija ŽALIA žalumynai žąsis žirniai žuvis

2018-02-09

Naminė dantų pasta

Šio kiekio naminėss dantų pastos yra perdaug vienam valymui. Uždėjau daugiau tik dėl geresnio vaizdo.
Valgomąja soda teko keliskart valytis dantis vaikystėje, kai pasibaigdavo dantų pasta tūbelyje. Nustebau, kai pas mane viešėjusi labai šiuolaikiška, prašmatni ir ekologiškos gyvensenos viešnia iš Danijos atsisakė naudotis mano pasiūlytu svečiams skirtu vonios reikmenų rinkinėliu. Ji iš kosmetinės išsitraukė mažą indelį su balto kremo pavidalo tyre ir pareiškė, jog tai geriau ir sveikiau už visas pastas. Davė išbandyti ir man.

Dabar aš jau beveik 2 metai naudoju naminę dantų pastą. Visiškai neatsisakiau pirktinės pastos, bet priėjau mano reikmes patenkinančią pusiausvyrą: ryte dantis valausi pirktine, o prieš miegą - namine dantų pasta. Mano dantistė ir higienistė abi nešykšti komplimentų, jos pastebėjo, jog nesifomuoja ant dantų akmenys (iš vidinės burnos ertmės pusės ant dantų ilgainiui atsiranda tamsūs kieti taškiukai).

100 ml indelio naminės pastos man užtenka maždaug 6 mėnesiams, ar net ilgiau. Labiausiai man patinka mėtų eterinis aliejus pastai paskaninti; aš nenaudoju saldiklių - vien mėtų skonis man geriau patinka. Netgi patinka išvis be eterinio aliejaus skonis: švelniai sūrus sodos skonis primena mineralinį vandenį.

Aš rašau atvirai ir neliaupsinu bergždžiai, tikėdamasi susilaukti daugiau skaitytojų ar komplimentų savo įrašams. Tad pakomentuosiu, kaip aš šią naminę pastą vertinu realybėje.

Iš sodos ir kokoso aliejaus (kuris yra kietas kambario temperatūroje ir atrodo kaip taukai) pagaminta dantų pasta, kad ir paskaninta eterinio laiejaus lašais arba stevia, nėra burnoje toks malonus dalykas, kaip mėtinė putojanti Colgate, ypač tai jaučiasi naminės pastos naudojimo pradžioje. Prie jos reikia priprasti. Kokoso aliejus patenka ant dantų šepetėlio rankenos, ir tai irgi nemalonu. Kriauklė, kur spjaunama, irgi pasidengia riebalais - nors nesimato, bet pabraukus pirštu jaučiasi riebumas, tad tenka kriauklę dažniau plauti. Dar 4 negatyvumas - ši pasta gana abrazyvi, tai yra braižo dantis ir dantenas, tad ją geriau naudoti su minkštų šerių šepetėliu.

Tačiau čia slypi paradoksas: nors ir abrazyvi, iš sodos pagaminta dantų pasta gydo uždegimines dantenas. Medicinos tyrimais šis faktas nebuvo patvirtinas (turbūt tyrimą finansavo fluorido dantų pastos gamintojai), tačiau aš asmeniškai realiai pastebėjau, jog esant dantenų paraudimui ar kraujavimui, išvalius dantis ir išmasažavus dantenas namine pasta, labai greitai ištinimas ir paraudimas atslūgsta.

Tarpe kitų pozityvių priežasčių, dėl kurių verta naudoti šią namų gamybos dantų pastą, turiu paminėti keletą. Naminė pasta labai gerai balina dantis, tai ypač aktualu kavos, stiprios arbatos ir raudono vyno mėgėjams, tas pats rūkaliams (asmeniškai nepatikrinau, nes nerūkau, bet mano rūkaliai draugai pasidalino savo patirtim). Prieš miegą, po sočios vakarienės, ši pasta gerai neutralizuoja burnos ertmėje esančias rūgštis; išmiegojus iki ryto, burnoje lieka šviežesnis jausmas, lyginant valymą su įparstine dantų pasta. Na, ir aišku būtina paminėti tai, jog ši pasta neteršia gamtos, nekenkia sveikatai ir kainuoja n kartų pigiau, lyginant su pirktine.

Man patinka mažiau riebi, tirštesnė pasta, kurios vienam valymui tereikia žirnelio dydžio kiekio. Aš dantų pastą gaminu maždaug tokiu santykiu: 1 dalis kokoso aliejaus  +  2 ar 3 dalys sodos.

Gamyba labai paprasta: visus ingredientus sumaišome ir laikome mažame sandariame indelye. Naudojam labiau saikingai, lyginant su pirktine datų pasta; vienam valymui užtenka žirnelio dydžio kiekio.

Naminės pastos receptas:

  • 1 Valg. Š. kokoso aliejaus
  • 2½-3 Valg. Š. valgomosios sodos
  • 2-8 lašeliai eterinio aliejaus, tinka mėtų, citrusų, ramunėlių, spygliuočių, baziliko - nebūtinai
  • 1/8 arb. š. (žiupsnelis) stevia saldiklio krislelių - nebūtinai


Švelnesnei, mažiau abrazyviai tekstūrai:
Naudojame ½ Valg. Š. mažiau sodos, bet pridedame ½ Valg. Š. kacio-magnio miltelių. Juos pasigaminame irgi patys: į miltus sutriname kacio-magnio keletą tablečių (parduodama vitaminų skyriuje, vaistinėse). 

Mano naminė dantų pasta.


4 komentarai:

  1. aciu uz info, paieskosim:)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Anonimiškas4/09/2020

    O kokosų aliejus nerafinuotas? Esu skaičiusi, kad galima ir balto molio dėti. Tiesa? Gal bande?

    AtsakytiPanaikinti
  3. Aš naudoju nerafinuotą, ekologišką (organic) kokosų aliejų/sviestą. Su baltu moliu nebandžiau.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Aš dar pridedu maltų gvazdikėlių, tiesa sunkiai susimala ir skonis aštrokas, bet man patinka.

    AtsakytiPanaikinti