Etiketės

abrikosai Afganistanas Afrika agurkas agurotis Airija alyvuogės Amerika ananasas Anglija antis apkepas arbūzas Argentina Armenija Artimųjų Rytų artišokai Australija Austrija aviena avižos Avokadas Azerbaidžanas baklažanas BALTA Baltarusija bananas batatas BE GLITIMO BE KIAUŠINIO Belgija biskvitas blynai Bosnija Brazilija brokoliai bulvės burokėliai citrusai cukinijos Čekija česnakas daigai Danija duona EGZOTIKA EKOLOGIJA Filo tešla fusion GELTONA Graikija granatas gražgarstės grybai grietinė GRILIS lauke Gruzija Havajai imbieras Indija info Iranas Ispanija Italija Izraelis Japonija jautiena Jemenas jogurtas jūros gyviai kakava kalafioras kalakutiena KALĖDOS kalmarai Kanada Kapota tešla kaštonai kepiniai kiauliena kiaušinis Kinija kokosai kopūstas krabai krapai krevetės kriaušės Kruopos KŪČIOS KŪDIKIAMS kukurūzai kumpis Lenkija Libanas Lietuva mangas Meksika mielinė tešla moliūgas morkos obuoliai Olandija ORANŽINĖ PAAUGLIŲ PAGEIDAVIMAI PAGARDAI Pakistanas pankolis papaja pasta pastarnokas persikai Peru pica pienas pipirai ir paprikos pomidoras Portugalija Prancūzija Puerto Rico pupelės rabarbarai RAUDONA RAW ridikai riešutai ryžiai Rumunija Rusija salieras silkė Sirija skvošas slyvos Slovakija Slovėnija SLUOKSNIUOČIAI sluoksniuota tešla sumuštiniai sūris SVEIKATA svogūnai šerniena Škotija šparagai špinatai Švedija Tailandas Turkija Ukraina uogos Urugvajus VAIKŲ PAGEIDAVIMAI varškė veganams vegetarams VELYKOS Vengrija veršiena Viduržemio vynuogės vištiena Vokietija ŽALIA žalumynai žąsis žirniai žuvis

2011-02-13

Žuvienė

Galiu pasigirti: esu žvejė. Nuo mažumės mane tėvas psiimdavo žvejoti. Imdavo mane, o ne brolį, nes aš drausmingai ir tyliai sėdėdavau valtyje, o kai reikia veikti greitai, pasižymėjau miklumu ir sumanumu.

Esu žvejojusi daugybėje Lietuvos upelių ir ežerų, mariose ir netgi nuo tilto Palangoje. Tačiau "mūsų" upės buvo dvi: Merkys ir Šalčia. Paleisdavome kabliuką į vandenį ir plaukdavome pasroviui valtele. Aplinkui vaizdai pasakiški - labai sunku išlaikyti akis ant pludės. Mūsų vertingiausias laimikis buvo milžiniškas upėtakis, kurio aš pakelti negalėjau (didžiulė lydeka nasiskaito, nes ji buvo labai sena ir neskani). Kai brolis paaugo, jam mažiau teko laimės žvejojant. Mat, prie upelių atsiradusių įmonių teršalai nepatiko žuvelėms...

Mano vaikystėje mes žuvienę virdavom katiliuke, pakabintam ant strypų virš laužo. Vandens pasisemdavom iš upelio, bulvių, morkų ir svogūnų nusipirkdavome pakeliui, sustoję pas Valkininkų ūkininkus. Na, o prieskonius ir indus atsiveždavom iš namų.

Paruošimui reikia turėti didelį puodą, koštuvą arba kiaurasamtį.

Produktai:
  • 1 kuokštas salierų, patražolių, gelsvės arba citrininės verbenos
  • 1 citrina - nebūtinai
Paruošimas:
  1. Žuvis nuvalome nuo žvynų; skrodžiame, išdarinėjame, jeigu yra ikrai, jų neišmetame. Jeigu žuvys jaunos, tai galvas verdame kartu su žiaunomis, o jeigu naudosite seną lydeką ar pan., geriau žiaunas išmesti.
  2. Nuplauname žuvis po šalto vandens srove, nupjauname galvas, pelekus ir uodegas. Šias atraižas, pridėjus svogūną, pipirus, laurus, prieskonių kotelius ir apvytusius lapus dedame į puodą, pilame 2-3 litrus vandens, užkaičiame virš didesnės nei vidutiniškos liepsnos. Sultiniui užvirus, pasūdome. Verdame 1 valandą.
  3. Sultinį nukošiame, galvas ir pelekus atiduodame katinui, viską kitką išmetame. Turi likti tik skaidrus sultinys. Į sultinį sudedame smulkiais kubeliais supjaustytas bulves ir morkas, paverdame 10 min. Dabar beriame smulkiai supjaustytus pasternoką ir žuvies file gabalus, verdame dar 10-15 min., bet neilgiau, nes žuvies mėsa pradės byrėti.
  4. Beriame į puodą smulkiai supjaustytus žalumynus, uždengiame dangčiu ir paliekame 15 min. skoniams persisunkti.
  5. Pateikiame su grietine, riekute ruginės duonos, skrebučiais, smulkiai supjaustytais svogūnų laiškais arba sriuboje paplukdę citrinos griežinėlį.

P.S. Gal pastebėjote iš nuotraukų, jog pradžioje upėtakiai buvo keturi, o supjaustyti liko tik trys? Mat katė netvėrė laukdama verdančių galvų ir vieną žuvį man pavogė.

1. Kokia graži nuotrauka. Pavydžiu tau tų prisiminimų apie žvejybą su tėčiu, mano tėtis visai ne žvejys, o ir vyras ne žvejys, taigi visos žuvys į mano virtuvę atplaukia iš parduotuvės.

2. Paskutinius 2 dešimtmečius mano žuvelės irgi tik iš parduotuvės atplaukia.

3. Anonimiškas4/24/2011

geeeeras :) as apie katina ir zuvi :)

Rima

4. Aš irgi vaikystėje su tėčiu žvejodavau :) O žiaunų ir akių iš galvos neišimat?

5. Verdu galvas su viskuo, kas galvai priklauso. Bet juk vėliau galvos, pelekai ir uodegos iš buljono keliauja katinui į lėkštę, tai ir nesvarbu ten jas rakinėti. Mano močiutė pvz. mokėjo valgyti žuvies galvą, jos lėkštėje palikdavo tik akys, žiaunos ir kauliukų krūva. Aš nesu žuvies galvų megėja, be to, juk ir su katinu reik dalintis.

1. Anonimiškas9/15/2014

nuostabi nuotrauka !!!
      Elze klausia, gal tu dirbi restorane ? :)
      mes siandien virem zuviene is vaiku pagautu eseriuku ir stintu. Kadangi zuvyciu daug nebuvo isejo tik maziukas puodas. Bet sriuba - tobula!!!! o svarbiausia primine vakar praejusi sekmadieni sauleta prie ezero.

2. Jo... jo... Dirbu restorane, vadinasi "Mamos virtuvė". Esu pirkėja, virėja, indų plovėja ir padavėja, kartais dar rašytoja ir fotografė. Tik algos negaunu :(

6. Dirbu restorane, vadinasi "Mamos virtuvė" .Super. O žuvienę verta išbandyti...